W debacie nad sprawozdaniem Komisji o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” , którego głównym celem jest zwiększenie budżetu Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej „Kolej +” z 5,6 mld zł, do kwoty w wysokości 11,2 mld zł.
Umożliwi to dofinansowanie 34 z 47 projektów inwestycyjnych (zamiast zaplanowanych wcześniej 17) oraz realizację inwestycji liniowych, tj. modernizację lub budowę nowych linii kolejowych, w tym również uzupełnienie istniejącej sieci o połączenia kolejowe z miejscowościami powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi.
Zabierałam już głos podczas pierwszego czytania projektu,
patrz: https://gabrielalenartowicz.pl/kolej-czy-pojedziemy-pociagiem-linia-z-raciborza-do-raclawic-sl/
a w tej debacie zwróciłam uwagę na brak koordynacji i wzajemnie wykluczające się lub nakładające na siebie działania w ramach tego projektu oraz projektu Kolei Dużych Prędkości szczególnie w naszym regionie.
Oto moja wypowiedź: