W Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyło się podsumowanie debaty o edukacji ekologicznej w Polsce. Zabrałam głos jako polityk reprezentujący naszą (PO) formację.
Poniżej całość zapisu konferencji wraz z moją wypowiedzią. Zapraszam.
Polska szkoła powinna zamienić się w przestrzeń zaangażowaną klimatycznie zarówno w warstwie programowej, jak i w codziennych działaniach proklimatycznych, a proces wdrożenia edukacji klimatycznej powinien przebiegać z uwzględnieniem głosu młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Raport UN Global Compact Network Poland „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022” jest podsumowaniem niemal rocznych prac Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej. Wnioski, jakie płyną z raportu, nie są optymistyczne. Eksperci alarmują – bez kompleksowej i rzetelnej edukacji z zakresu zmian klimatycznych pokolenie naszych dzieci będzie w przyszłości żyć w świecie, w którym trzeba walczyć o pożywienie i wodę pitną. Dr Andrzej Kassenberg, ekspert UN Global Compact Network Poland i koordynator Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej, zwraca uwagę na zagrożenie związane z dziesięciokrotnie większą utratą bioróżnorodności gatunków i ich wymieraniem. Ewa Całus, redaktorka raportu „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022”, dodaje, że niezbędna jest zmiana szkół na przestrzeń proklimatyczną również w codziennych działaniach, gdzie nauka o klimacie jest włączona do podstawy programowej.
Relacja fotograficzna z debaty