czołówka finansowanie 6 Schetyy

Nasza polityka prorozwojowa przyniesie dodatkowe 30 mld zł w ciągu 4 lat do budżetu, to tyle, ile wynosi koszt programu Wyższe płace/Niższe podatki. Pieniądze te będą pochodziły z podatków osób, które dzisiaj pozostają w szarej strefie lub korzystają z pomocy społecznej, bo najniższe wynagrodzenie nie motywuje ich do pracy.Wyższe dochody podatkowe budżetu państwa to także efekt aktywizacji osób w wieku emerytalnym, które dobrowolnie pozostaną na rynku pracy, dzięki zachętom polegającym na zwolnieniu ich ze składki emerytalnej.

67039369_10156753331518740_4589916942327873536_n

Aktywizacja tych osób to zalecenie Komisji Europejskiej, która zwraca uwagę, że Polska jest państwem, w którym najwięcej osób 55+ pozostaje poza rynkiem pracy. Różnica w podejściu do przedsiębiorczości pomiędzy PiS a PO polega także na tym, że PiS wprowadza niższy CIT dla firm, które nie rozwijają się, tzn. ich przychody nie przekraczają 1 200 000 euro rocznie. PO chce obniżać CIT firmom, które „rosną” szybciej niż gospodarka, niż dynamika PKB, przy czym ich wzrost obliczamy nie tylko jako zysk firmy, ale też wzrost funduszu płac.

67367052_10156753613328740_3109740649415442432_n

Rozwijające się firmy to w konsekwencji wyższe wpływy z podatków dochodowych, nawet przy obniżeniu stawki. Sprawiedliwe, a nie podległe partyjnemu nadzorowi sądy dadzą poczucie bezpieczeństwa przedsiębiorcom i ich działalności gospodarczej. Dziś upartyjniona prokuratura nie daje pewności egzekwowania należnych pieniędzy przedsiębiorcy, który natrafi na nieuczciwego a ustosunkowanego politycznie odbiorcy usługi lub towaru. (casus Kaczyński-Birgfelner) . Stabilne otoczenie prawne, bez ustaw pisanych na kolanie i przyjmowanych nocą, to warunek rozwoju przedsiębiorczości i wyższych dochodów budżetowych.

Pełna informacja o finansowaniu #SzóstkaSchetyny w opracowaniu pod tym linkiem: http://gabrielalenartowicz.pl/wp-content/uploads/2019/07/Szóstka-Schetyny-finansowanie-.pdf