
McDonald’s promuje ekologię. Firma Danae Sp. zo.o. przeprowadziła wśród klientów McDonald’sa badanie, które miało dać odpowiedź czy korzystający z usług tej sieci bez problemów zmieniliby swoje przyzwyczajenia i zaczęli używać zamiast plastikowych – papierowe słomki do napojów. Większość klientów, którzy wypróbowali słomki papierowe w McDonald’s uważa, że nie są one gorsze od słomek plastikowych pod względem przyjemności w dotyku, wygody picia czy wpływu na smak napoju. Nieliczni klienci, którzy wypróbowali słomki papierowe i uznali je za gorsze od plastikowych, w większości zapowiadają powrót do słomek plastikowych. Papierowe słomki wybiera 51% klientów restauracji McDonald’s. Słomki papierowe są szczególnie popularne wśród osób z wykształceniem średnim i wyższym (papier – 57%) i kobiet (59%). Plastik preferują natomiast posiadacze wykształcenia zawodowego (71%) i mężczyźni (54%).
Omówienie badania i pozostałe wnioski znajdziecie pod tym linkiem http://gabrielalenartowicz.pl/wp-content/uploads/2019/05/McD_Papierowe_Słomki.pdf
lub klikając w obrazek.